Kurs og læring

Datahjelp

Trenger du hjelp med data, internett, telefon eller nettbrett?

Bilde av datamaskiner

ons 30. november 2022

Meieriet bibliotek - Biblioteket

Meieriet bibliotek, Innsats for andre v/ Leknes skole, Datastue og Seniornett

Hver onsdag mellom klokken 12:30 og 14:00 står elever fra Leknes skole, instruktører fra Datastuen, Seniornett Leknes og bibliotekarer klar for å svare på alle spørsmål du måtte ha knyttet til ditt digitale liv. Kanskje kan vi ikke svare på alt, men vi gjør så godt vi kan!

Målet vårt er å etablere en arena for lavterskel datahjelp og digital utforskning for både seniorer og andre bibliotekbrukere i en fast ramme med kvalifiserte veiledere.

Våren 2022 inngikk Meieriet bibliotek, Seniornett Leknes og Leknes skole (innsats for alle) et samarbeid om månedlige spillaktiviteter for seniorer: Seniorgaming. Nå utvider vi rammene for dette samarbeidet for å kunne nå flere med et bredere tilbud, samtidig som vi bygger videre på konseptet Seniorgaming. Vi ønsker fortsatt å introdusere nye brukere for ny og spennende teknologi. Med jevne mellomrom plukker elevgruppen frem digitale aktiviteter som forhåpentligvis vekker nysgjerrighet og utforskertrang, slik at nettopp du kanskje oppdager noe nytt og spennende mens du venter på at det skal bli din tur.

Vel møtt!