Til tjenester og tilbud

Verksted og kreativitet

Verksted

På biblioteket kan du bruke 3D printer, kuttemaskin, varmepresse, symaskiner m.m

Bilde av 3D- printer
  • 3D-printer

Ultimaker 3

Nysgjerrig på hva man kan gjøre med en 3D-printer? Trenger du en ny del til støvsugeren? Eller har du lyst å lage ditt eget mobildeksel? På verkstedet finner du en Ultimaker 3, og printerfillament med ulike egenskaper.

• Vinylkutter, varmepresse og symaskiner

Silhouette Cameo 3

Har du lyst til å jobbe med redesign? Trenger du en t-skjorte til bandet ditt? Er buksa di for lang? På verkstedet finner du utstyr til alt dette. Ønsker du hjelp til å komme i gang, er det bare å ta kontakt.

• Negativscanner

Epson v750 Pro

Fotograferer du fortsatt med analog film? Har du store mengder negativer liggende? Vi har negativscanner. Epson v750 pro leverer svært gode resultater på 6x6 og 35mm.

• Programmering, konstruksjoner og kule dingsebomser

lillteBits, Strawbees, Lego, tegnebrett, m.m.

På verkstedet har vi en mengde spennende og engasjerende læringsmateriell. Bygg kule byggverk med Strawbees, lag din egen robot eller ditt eget instrument med littleBits, prøv et tegnebrett, eller bygg noe gøy med lego. Om du kommer alene, sammen med bestemor, barnebarn, mamma og pappa eller sammen skolekamerater; her finner du noe for alle!

Kontakt oss for å avtale tid. Verkstedet er åpent for alle!