Til leseforslag

RomanerAggresjon – sosial interaksjon Kvinner Selvaksept
Bestill

Anbefaling

Lenge siden jeg har blitt så glad i en hovedperson som jeg har blitt i Britt. Heia Britt!

Jeg heier på Britt! Spør du meg, har hun all mulig grunn til å si faen faen faen. Hun kunne godt ha slengt på et par til, spør du meg. Dette er en fantastisk bok om Britt, Britt som gjør alt riktig, tar ansvar, altfor mye ansvar, Britt tar ansvar for alt og alle. Og så ryker det en dag. Familie og venner får høre det. Endelig! tenker jeg. Heia Britt!

Det er en bok om å være sint og det såre i at ingen spør Britt om hvorfor hun er så sint. Det er en bok om å bli voksen og om å innse at man skulle gjort ting annerledes. Jeg skal ikke avsløre hvordan det går, men kanskje er det ikke for seint? Jeg tror du også vil like Britt!

Om boken

Britt er sint. Hun er sint fordi hun ikke lever et annet liv. Og hun er sint fordi hun ikke vil leve et annet liv. Hun har nettopp skjelt ut datteren, ektemannen og alle vennene deres. Som egentlig er hans. Og det føltes godt. Nico er tilsynelatende Britts motpart. Ikke sint. Ikke tynget ned av forpliktelser. Ikke etablert. Ingen familie. Likevel digger hun Britts raseri. Faen, faen, faen handler om de forventninger en kvinne kan tillate seg å ha til livet, og de begrensninger til det samme som ennå ligger nedsunket i kulturen vår. Det er på høy tid å rase. Og rive ned. Og bygge nytt.