Den store klesbyttedagen // Fikselaug

Da er det dags for ny runde med klesbytting.

klær på et stativ

lør 27. april

Meieriet bibliotek - Fryseriet

Vi har hatt stor suksess med klesbyttedagene hos oss og gleder oss til denne dagen. Bytt de gamle klesskattene du ikke bruker lenger – og få nye favoritter i retur samtidig som du sparer miljøet.

Ta med inntil 7 RENE, HELE og FRESHE plagg - og få en byttelapp du kan bruke til å skaffe deg andre plagg. Vi har klær i kategoriene ungdom, dame og herre. Ikke sko.

De som leverer barnetøy må også ta bytte i barnetøy.

Tenk på hvordan du vil at klærne du bytter til deg skal se ut, og levér inn klær med samme standard. Vi sjekker klærne når de leveres inn, og tar ikke imot klær som er skitne eller ødelagte.

Klær kan leveres inn torsdag 25. april mellom 10:00 - 19:00 og fredag 26.april mellom klokken 10:00 og 15:30. Om du ikke rekker å levere klær inn disse dagene, kan det tas med lørdag 27.april
Klærne som blir til overs leveres til veldedighet.

Fikselaug:
I gjenbrukens ånd stiller Vestvågøy husflidslag opp med kunnskap og kløkt for å lære deg hvordan du reparerer ditt favorittplagg som trenger nytt glidelås eller må lappes på kne. Vi vil løfte viktigheten av reparasjon for å forlenge klærnes levetid. Nærmere info om dette kommer.