Kurs og læring

Mobilfotokurs // Hanne Jonassen

Vil du lære å ta knallgode bilde med mobil?

Arrangementet krever billett

tor 14. mars

Meieriet bibliotek - Biblioteket og utendørs

Kjøp billett

Lofoten er laget for å ta gode bilder. Gjennom alle fire årstider finner vi lys og mørke i skjønn forening, og det er ikke langt mellom hver sjanse til et blinkskudd. MEN, vet du hvordan du skal knipse det plutselige nordlyset på himmelen, eller rypa på fjellet eller midnattssola? Med rett innstilling på mobilen og tips til fotostandpunkt og komposisjon, kan du ta annerledes bilder med WOW-faktor.

Vi får besøk av fotograf Hanne Jonassen som skal holde kurs i å ta gode bilder med mobilen. Hun er rutinert og holder jevnlig mobilfotokurs. Hun er vinner av Mobilfotografene på NRK 2015 og Vågåprisen 2022; Morten Krogvold Workshop.

Kurset starter innendørs på biblioteket med teori og innstillinger av telefonen, så går vi sammen ut for å fange motiver. Kurset avsluttes deretter innendørs med redigeringsprinsipper og gjennomgang av bilder for de som vil det.

Kurset passer for alle iPhones og Android smarttelefoner. Aldersgrense 12 år.

Vil du se flere av Hannes bilder, sjekk hennes nettside: kontakt@hannejonassen.no eller instagramkonto: @hannejonassen.no