Til arrangementer

Litteratur og fortelling
Ungdom
Voksne

Et forfattermøte du ikke vil gå glipp av

En mann og en dame og to bøker

Arrangementet krever billett

Dato

tor 18. april

Meieriet bibliotek - Biblioteket scene

Kjøp billett

Helga Flatlands «Etterklang» kom i 2022 og høsten 2023 kom Mikkel Bugge med novellesamlingen «En forbløffende etterligning». Nå kommer de til Meieriet bibliotek for å samtale om hverandres bøker.

Mikkel Bugge (f. 1978) er født og oppvokst på Sortland. Han debuterte med novellesamlinga «Yttersider» i 2007, etterfulgt av hans første roman «Gå under jorda» i 2010. For denne romanen ble han nominert til P2-lytternes romanpris og Ungdommens kritikerpris, og han ble tildelt Havmannprisen 2011. Flere av novellene hans er oversatt til andre språk. Mikkel Bugge debuterte som dramatiker i 2010 med forestillinga «Velkommen» på Hålogaland Teater. Han har også skrevet stykket «Drømmebyen» som ble spilt på Den Nationale Scene i Bergen i 2012. Novellesamlinga «Tauet» utkom i 2014. For denne ble Bugge nominert til Brageprisen. Romanen «Du er ny» kom i 2018, og høsten 2023 er Mikkel aktuell med novellesamlingen «En forbløffende etterligning». Han har også skrevet manus til sesong 2 av tv-serien «Furia» som strømmes på Viaplay.

Helga Flatland (f. 1984) har bachelorgrad i Nordisk språk og litteratur fra Universitetet i Oslo og har tatt treårig utdanning på tekstforfatterlinjen på Westerdals School of Communication. Hun debuterte med romanen «Bli hvis du kan. Reis hvis du må» i 2010, som fikk overstrømmende kritikker. For denne ble hun tildelt Tarjei Vesaas' debutantpris, Ungdommens kritikerpris, Aschehougs debutantstipend, og hun ble nominert til P2-lytternes romanpris. Hun befestet sin posisjon med «Alle vil hjem. Ingen vil tilbake (2011). «Det finnes ingen helhet» (2013) avslutter trilogien. Hun ble tildelt Bokhandlerprisen i 2017 for sin roman, «En moderne familie» (2017). Flatland debuterte som barnebokforfatter med «Eline får besøk» (2015), og i 2020 kom romanen «Et liv forbi». Hennes sjuende roman «Etterklang» ble utgitt i 2022 til strålende anmeldelser.

Etter samtalen åpner vi for spørsmål fra publikum. Det vil være mulig å handle fra bar.

Relatert litteratur